I. Cel imprezy
Celem imprezy jest rozpowszechnianie marszy na orientację jako aktywnej formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu.
II. Organizator
Organizatorem VII Nocnych Manewrów SKPB jest Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie oraz liczne grono sympatyków Koła.
III. Kontakt z organizatorem
Kontakt z organizatorem jest możliwy mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez profil na portalu Facebook: www.facebook.com/manewryskpb
IV. Termin i miejsce
Zawody odbędą się w nocy z 25 na 26 listopada 2017 r. na terenie województwa mazowieckiego.
Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie ujawnione zawodnikom w dniu imprezy tj. 25 listopada o godz 9:00 na stronie zawodów, profilu Facebook oraz przesłane mailowo do Kapitanów zgłoszonych zespołów.
V. Dojazd do Bazy Zawodów
-
Dojazd własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)
-
Komunikacja publiczna
VI. Zapisy
Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz internetowy dostępny na stronie zawodów www.manewry.skpb.waw.pl do 22 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach. Limit uczestników na całej imprezie wynosi 950 osób.
Osoby niepełnoletnie mogą startować jedynie pod opieką osób pełnoletnich - tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych przez opiekunów prawnych. Osoby upoważnione zobowiązane są do złożenia w Sekretariacie Zawodów oświadczenia z podpisem opiekunów prawnych,
VII. Wpisowe
Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 35zł od osoby. Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:
05 2130 0004 2001 0380 3475 0008
tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]
odbiorca:
Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,
ul. Smocza 27,
01-048 Warszawa
Opłata jest bezzwrotna.
VIII. Forma
Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.
Start możliwy jest w następujących kategoriach:
- Himalajska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 22 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 30km), trasa dla wyjadaczy orienteeringu - punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona.
- Alpejska zimowa (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych- punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Zimowa to trudność Alpejskich z poprzednich lat.
- Alpejska letnia (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych- punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona. Alpejska Letnia to trasa o takiej samej długości jak trasy alpejskie z poprzednich lat, ale trochę prostsza (pod względem orientacyjnym i przekształcenia mapy), natomiast trudniejsza od tras Tatrzańskich.
- Tatrzańska (zespoły 1-5 osobowe) - ok. 15 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 20km), trasa dla średniozaawansowanych - punkty trudniej dostępne, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzeształcona
- Beskidzka (zespoły 1-7 osobowe) - ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 15km), trasa dla początkujących i mniej zaawansowanych - dość oczywiste punkty, sporadycznie punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona
Na każdej z tras znajduje się ognisko na którym na zawodników czeka ciepła herbata oraz kiełbaska. Ogniosko jest metą dla stras Beskidzkich, zespoły z pozostałych tras mają prawo skorzystać tam z godzinnego “stopczasu” na odpoczynek i ciepły posiłek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obowiązkowe. Godziny otwarcia ognisk będą podane na mapie.
Kolejność odbioru nagród wg następującej reguły: Himalajska, Alpejska zimowa, Alpejska letnia, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Beskidzka 1, Beskidzka 2. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników.
IX. Punktacja i sędziowanie
Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z “Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, jednakże specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity czasowe niż we wspomnianym dokumencie. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.
X. Obowiązkowe wyposażenie zawodników
- buty na zmianę
- latarka, zapasowe baterie, kompas i trwały środek do pisania
- przynajmniej jeden sprawny telefon
- element odblaskowy
- śpiwór i karimata/materac w przypadku zamiaru noclegu w szkole
XI. Świadczenia
- komplet map dla każdego uczestnika zgłoszonego w terminie
- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii (niezależnie od liczby osób w zespole, przysługują maksymalnie 2 nagrody na zespół)
- ciepły posiłek i herbata w bazie po ukończonej trasie
- kiełbaska, chleb i ciepła herbata w trakcie ogniska
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych (sala gimnastyczna)
- protokół w formie elektronicznej
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP
XII. Postanowienia końcowe
Zawody odbędą się bez względu na pogodę. Zawody mogą zostać odwołane w przypadku zakazu wstępu do lasu.
Organizator nie zapewnia ubezpieczenia uczestnikom.
Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność,Udział w Imprezie jest dobrowolny, a w razie wypadku zawodnicy nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez akceptację regulaminu w trakcie zapisów.
Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach)
Korzystanie z map innych niż dostarczone przez organizatora jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu
Impreza jest bezalkoholowa.
Impreza ma charakter rekreacyjny i niekomercyjny.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.
Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi uczestników utrwalonych na zdjęciach/filmach zrealizowanych w okresie trwania Zawodów VII Nocne Manewry SKPB - tj. 25-26 listopada 2017r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora oraz Sponsorów i Partnerów. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielona na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii "Nocne Manewry SKPB" w tym: w materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.
Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania